Injeksjonsbehandling mot kronisk migrene

Atlas Laserklinikk i Sandefjord tilbyr grunnleggende utredning og moderne migrenebehandling. Vi bruker bot.toksin injeksjoner mot migrene som har bevist god effekt.

Nye retningslinjer fra Helsedirektoratet krever at alle pasienter som skal behandles med bot.toksin skal konsulteres av lege i forkant. Atlas Laserklinikk har egen lege for å utføre dette som e-konsultasjon.

Hva er migrene?

Migrene er en hjernesykdom hvor hovedsymptomet er anfallshodepine. Smertene er ofte ensidige og pulserende.

Ved migrene har du smerter som er sterke og som forverrer seg ved fysisk aktivitet. Det varer alt fra timer til flere dager. Migrene ledsages ofte av kvalme, samt lys- og lydskyhet. Noen ganger kan du i forkant av et migrenefall ha forbigående symptomer som synsforstyrrelser med flimring eller lysglimt for øynene. Dette kalles aura.

Hvem fåR migrene?

Rundt 10% av befolkningen har migrene. Det er en sterk arvelig faktor for migrene.

Hva som utløser migreneanfall er individuelt, men noen av de vanligste årsaker er:

• Alkohol

• Uregelmessig søvn

• Hormonsvingninger som menstruasjonssyklus

• Graviditet

• P-piller

• Overgangsalder

Kronisk migrene

Noen utvikler tilnærmet daglig hodepine med blanding av migrenehodepine og spenningshodepine. Hvis du har hodepine 15 dager i måneden, hvor minst åtte av disse er migrene, har du kronisk migrene.

Behandling av migrene hos ATLAS LASERKLINIKK

Atlas Laserklinikk i Sandefjord tilbyr grunnleggende utredning og moderne migrenebehandling. Injeksjonsbehandlingen er ofte veldig effektiv mot kronisk migrene. Effekten vil vare opptil seks måneder. Etter dette må behandlingen gjentas.

Migrenetesten / ID-migrene *

Test om hodepinen din er migrene med følgende tre spørsmål:

1. Sjeneres du av lys under hodepinen?

2. Har du vært borte fra jobb eller skole en dag eller mer de siste tre månedene grunnet hodepine?

3. Blir du kvalm eller uvel når du har hodepine?

Hvis du svarer ja disse spørsmålene er det stor sannsynlighet at du har migrene.